Jennie-Lee Hermansson tulossa Mitsubishilla Autoglym Ralliin.

Mathias Engh mukana Autoglym Rallissa.

Björn ”Nalle” Larsson tulossa Autoglym Ralliin.

Harry Joki, Mitsubishi EVO 7, on tulossa Autoglym Ralliin.

Tervetuloa Autoglym Ralliin!

Vahvoista perinteistä ponnistava, tamperelaisen PR-Racing ry:n järjestämä Autoglym Ralli alkaa vakiinnuttaa paikkansa suomalaisessa rallikalenterissa. Ralli ajetaan nyt jo kolmatta kertaa heinäkuussa, vain kaksi viikkoa ennen kauden kotimaista kärkitapahtumaa, Neste Rallia.

Ajankohdallaan ja tiestöllään Autoglym Ralli palvelee täydellisesti Neste Rallin koti- ja ulkomaisia kilpailijoita mahdollisuutena hakea kohdalleen viime hetken vauhti Suomen nopeille sorateille. Varsinkin Keski- ja Etelä-Euroopasta saapuville kilpailijoille saattaa ensikosketus suomalaiseen sorastettuun vuoristorataan olla pienoinen shokki, joten pahimmat ajatusvirheet nuotituksesta ja auton säädöistä kannattaa käydä karsimassa mieluummin ennen saapumista MM-osakilpailun tuoksinaan Jyväskylään.

Autoglym Rallin erikoiskokeet ovat luonteeltaan erittäin lähellä Neste Rallia. Mukana on aina vanhoja ”Suurajo-legendoja”, jotka houkuttelevat reitin varrelle runsaasti katsojia, joten ralli tarjoaa myös mahdollisuuden päästä tutustumaan suomalaiseen ralliyleisöön – ja huonona hetkenä ehkä myös paikallisiin ”ammattikatsojiin”.

Toivotan omasta ja Neste Rallin puolesta kaikki kilpailijat ja katsojat tervetulleiksi nauttimaan Suomen kesästä ja Autoglym Rallista!

Ystävällisesti,

Kai Tarkiainen, Kilpailunjohtaja
Neste Ralli

Ruotsista on tulossa Historic-luokkaan Lars Ove ”Biffen” Olsson, Opel Ascona 400.

Autoglym Rallissa mielenkiintoisia uudistuksia

PR-Racing tekee jo täyttä päätä tulevan kesän Autoglym Ralliaan, joka ajetaan 13.-14. heinäkuuta. Pieniä muutoksia on tehty reittiin ja aikatauluun, mutta lähinnä kilpailun keskuspaikkaan.

Tämän kilpailukauden kynnyksellä Autoglym Ralli kutsui koolle pääyhteistyökumppanit, median edustajia sekä muutamia rallikuskeja kuulemaan ensi kesän kilpailusta.

Kilpailukeskuksena toimii Neste Häijää, jonka sijainti reitillä on aivan ihanteellinen sekä kilpailijan että katsojan näkökulmasta. Tampere-Pori valtatien varrella sijaitsevan Neste Häijään alueella on kilpailun lähtö, keskitetty huolto ja maalintulo.

Reitti sisältää seitsemän erikoiskoetta, joista kolme EK:ta ajetaan kahteen kertaan. Erikoiskokeiden yhteispituus on noin 120 EK-kilometriä. Reitti keräsi kiitosta jo viime vuonna, eikä vaativuutta tule kesän kilpailusta puuttumaan tälläkään kerralla.

Rallissa tulee olemaan useita kilpaluokkia aina WRC-autoista Historic-kalustoon. Tarjolla on myös mahdollisuus testi-EK:n ajamiseen torstaina ennen kilpailutapahtumien alkamista.

Järjestäjä on jälleen tehnyt pohjatyötä sen eteen, että kilpailuun saataisiin mahdollisimman paljon kansainvälistä väriä. Viime kesänä Sastamalan ympäristön sorateillä oli kilpailijoita 10 eri maasta.

Follow by Email
Facebook
YOUTUBE