Historic-autoja ja nykyaikaista kalustoa

Autoglym Ralli on Suomen kesässä ainoa heinäkuussa järjestettävä 
rallikilpailu. Lomakuukausi asettaa omat haasteensa myös järjestelyihin, 
mutta tuleva ralli tarjoaa varmasti kilpailijoille ja katsojille hyvän 
kattauksen.

Tampereen ympäristössä ajettava kilpailu on Historic Rally Trophyn 
osakilpailu. Historic-autot ajavat letkassa ensimmäisenä, kun ralli 
starttaa klo 9.01. Historicit ajavat kuusi EK:ta yhteispituudeltaan 72 
km. Rallissa ajetaan erillinen nuottikisa, jonka reitti sisältää 10 
erikoiskoetta yhteispituudeltaan 121 EK-kilometriä.

Perjantaina ja vielä lauantaiaamuna ennen rallin alkua kilpailutoimisto 
on Kolmenkulman ABC-asemalla, josta se siirtyy Nokian 
ajoharjoitteluradalle, jossa on rallin lähtö ja maali sekä huoltoalue.

15 euron hintaisia rallipaketteja myydään Pirkanmaan ABC-asemilla alkaen 
torstaina 11.7.

Seuramme hallituksen porukkaa oli markkinoimassa Autoglym Rallia
joulukuun alussa järjestetyillä Hanaa Expo -messuilla. Lahden
messuhallissa olikin runsaasti väkeä ja paljon tuttuja. Hieno tapahtuma!

Jaoimme tuoreita rallin esitteitä ja tarroja sekä kerroimme
kiinnostuneille lisätietoa ensi kesän kilpailustamme. Osastolla vieraili
aktiivikilpailijoita ja myös entiset rallimme voittajat Sebastian
Lindholm ja Toni Gardemeister.

Toteutimme näyttävän messuosaston yhdessä Autoglymin kanssa, samalla he
pääsivät markkinoimaan osastolla omia autonhoitotuotteitaan.

Rallimme tulee olemaan Historic Rally Trophy 2019 kesäkauden toinen
osakilpailu, ja kisapäiväksi on valittu lauantai 13. heinäkuuta.
Keskuspaikka muuttuu Sastamalasta Nokian suuntaan. Historic-sarjan
kilpailijat ajavat kuusi erikoiskoetta.

Historic Rally Trophyn lisäksi Autoglym Rallissa ajetaan R-Lite –autojen
mestaruuskilpailu ja erillinen nuottiralli, johon järjestäjä odottaa
viime vuosien tapaan runsaasti kansainvälistä väriä. KV- ja nuottiluokat
ajavat yhteensä 10 erikoiskoetta, joiden yhteispituus on noin 120
EK-kilometriä.

Messuosastolla oli näytillä myös kaksi ralliautoa: uusi Ford
Fiesta-korinen R-Lite sekä Ilkka Kiviniemen nätti historic-Toyota
Corolla.

 

Follow by Email
Facebook
YOUTUBE